סגן השר כהן: "לא נכנענו לטייקונים, תושבי ישראל שותפים בכירים בגז" • האזינו

    דוד לזר No Comments on סגן השר כהן: "לא נכנענו לטייקונים, תושבי ישראל שותפים בכירים בגז" • האזינו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר האוצר איציק כהן הרעיף הבוקר (רביעי) ב'מדברים אקטואליה' עם מני גירא – שוורץ ודוד חכם ב'קול חי' – שבחים רבים על שר האוצר משה כחלון ועל הדרך שבה הוא מוביל את הפתרונות למשבר הדיור בישראל, "אני עובד יד ביד עם השר כחלון, אנחנו חברים טובים", אמר סגן השר.

    בתחילת דבריו התייחס כהן לפשרת הגז שמטרידה בתקופה האחרונה את תושבי ישראל, כהן הצדיק את המצב הקיים ואמר כי "יש כאן מצב של חברה שזכתה בזיכיונות מול חברות אחרות שנכשלו, פעם ראשונה שמדינת ישראל נמצאת במצב כזה, וכבר קודם לכן – שישינסקי הגדילה כמעט ל70 אחוז את ההכנסות של המדינה מהגז, וכתוצאה מכך כמובן – כל תושבי המדינה הם שותפים מספיקים להכנסות מהגז".

    סגן השר כהן הוסיף ואמר כי את "ועדת שישינסקי הביא שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ שכאמור הביאה נתח גדול למדינה על ידי הפרשה לקרן הון מיוחדת לחינוך ולרווה, קרן שהיא מחוץ לתקציב המדינה".

    כהן הדגיש כי "משרד האוצר מנוע בכלל להתערב בזה כעת בגלל הצהרתו של השר כחלון – אבל בהחלט אי אפשר לומר שהמדינה נכנעה לטייקונים, תושבי ישראל הם שותפים בכירים בהכנסות הגז".

    איך הפרשה תסתיים, נשאל הבוקר כהן ב'קול חי', לדבריו, כש-1,000 מפעלים ממתינים לגז הזה – הרי שהענין יפטר ממש בקרוב", לדבריו, "הגז חייב לשרת את תושבי המדינה. מעורבים בזה מספר שרים גם דרעי וזה בטוח יסתיים בטוב לכלל מדינת ישראל".

    סגן שר האוצר כהן התייחס הבוקר גם  ב'קול חי' למשבר הדיור הפוקד את מדינת ישראל בימים אלו ובפרט את הציבור החרדי, כהן הסביר את העלאת המס ב10 % על דירה שניה, "כשאתה מטפל במשבר הדיור אתה חייב לטפל גם בביקושים וגם בהצע, והעלאת המס על דירות שניות יביא לצינון הביקוש ובכך להוריד את המחירים".

    "הראיה הגדולה ביותר שזה היה נחוץ להעלות את המס היא ההתנפלות הגדולה שהייתה על קניית דירות – עוד לפני שהחוק עובר", מוסיף סגן השר ואומר כי "הנה גם האופוזיציה הצביע בעד, 63 מול 0 מתנגדים".

    לדבריו של סגן שר האוצר, "אנחנו פועלים כעת עם תוכנית כוללת לפתרון מצוקת הדיור, מחיר למשכן עם הוצאה מהמדינה של 2 מיליארד שקל לשנה בשביל להוזיל את המחירים, העיקר בשביל לשחרר צוואר בקבוק ענק שקיים בשוק הדיור".

    מתי נוכל לברך על המוגמר ולראות את ההישגים של הממשלה בשוק הנדל"ן נשאל כהן וענה כי "קבינט הדיור כבר התכנס פעמים בשבוע וחצי. אין מועד מדויק כי זה תלוי באמון של הציבור בישראל בשר האוצר, ואני כבר רואה שיש אמון בכחלון. בקרוב תראה לבד את השינוי ואפילו לא תצטרך לראיין אותי", אמר סגן שר האוצר יצחק כהן הבוקר ב'קול חי'.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות